Lifjellgeita

Torils blog.

onsdag, mai 16, 2007

Tilstandsrapport

Hei alle sammen!
Her går livet sin vante gang. Jeg leser til eksamen, jobber i hagen, rydder flyttelass osv. Og om kveldene går eller sykler vi turer, tar tungarbeidet i hagen osv. Livet er ganske fredelig, og jeg har det godt. 17. mai skal vi være her. Det blir litt rart å skulle feire 17. mai på et sted jeg ikke kjenner noen, men sånn er det når en flytter til et nytt sted... og jeg kommer jo til å bli kjent med mange etterhvert. Og så kjenner jeg jo Vidar, da! Ungene skal komme hit på fredag - etter at jeg har hatt eksamen på formiddagen. Det blir koselig (ikke eksamen, altså...) Det går fint med ungene. Tror vi har valgt en god løsning for dem, og det er godt. De forteller stadig om nye ting på telefon og virker fornøyde med ståa. Og det er jeg og. Godt at livet kan ordne seg så bra!
God 17. mai, alle sammen.

17 Comments:

At onsdag, 16 mai, 2007, Blogger ruthknutson said...

God syttende mai til dere også. Vi sløver oss nok igjennom den dagen. Min bunadskjorte har krympet så forferdelig, og jeg har ikke fått meg ny, så jeg har ikke noe å ha på meg den 17.!!!

 
At torsdag, 17 mai, 2007, Blogger Unknown said...

Jeg har en gruppeoppgave og en muntlig eksamen for å bli ferdig med skolen.

Jeg vet ikke hvordan det kommer til å gå, men jeg vet at jeg kommer til å ha fest etter at jeg er ferdig med skolen. Og det gleder jeg meg til. Men først gruppeoppgave, Barcelona, muntlig... og på toppen en fin fest. Det blir godt å feire slutten på skolen: for meg og for Doffen som passet på Isak hver gang jeg trengte ro og fred for å jobbe med skolen.

 
At torsdag, 17 mai, 2007, Blogger Unknown said...

Og god 17. mai, med eller uten bunad. :)

 
At torsdag, 17 mai, 2007, Blogger tvangslitterær said...

God 17.mai!

 
At søndag, 20 mai, 2007, Blogger BESTEFARS BLOG said...

Kjære Lifjellgeita!

God brusdag med 46 år den 24de mai!
Du ser jo ikke ut til å være mer enn halvparten. Så ung og så fager og så lykkelig!

Du er et deilig menneske Toril. Og det er godt å se at du trives. Det har Vidar æren for, og dere passer godt i hop. Fjellfolk og skogtroll.
Dere holder hverandre i form.

Bestemor og jeg gikk fra hytte tilhytte i uken som gikk. Det vil si: Vi gikk en tur på fjellet i dag, og vi tittet nærmere på et par av hyttene som vi passerte.

Men formuleringen, at vi gikk fra hytte til hytte på fjellet i uken som gikk virker jo svært overbevisende.

"Hu og hei!
Vi er kjekke dere og jeg!
Kjekke fjellfolk.
Drabelige gitt.
Kjekke fjellfolk.
Vi er en sober bande.
Vi er non kjekke mensker.

Det er en omskreven versjon av en vise fra høgskolen i Trondhjæm.

 
At mandag, 21 mai, 2007, Blogger Toril said...

Tusen takk, alle sammen!

 
At torsdag, 24 mai, 2007, Blogger tvangslitterær said...

Gratulerer med 46. :)

 
At torsdag, 24 mai, 2007, Blogger Toril said...

Tusen takk! :-)

 
At mandag, 18 juni, 2007, Blogger tvangslitterær said...

Hei. Angående treffet den 30.: Bergenserne mine kommer med morgentoget fra Bergen, til Hønefoss kl 13.00. Vi henter dem, og er på plass ca 13.30. Håper det er passe tid for dere andre også, så vi får truffet hverandre alle sammen.
Vi gleder oss.
(Gina jobber men tar fri for å komme, og da er det ikke mulig å komme frem tidligere.)

 
At fredag, 22 juni, 2007, Blogger Toril said...

Det høres bra ut.

 
At søndag, 01 juli, 2007, Blogger tvangslitterær said...

Takk for et koselig treff i går. Håper alle kom seg vel hjem. Idag slapper vi av, og er bare fornøyd alle sammen.

 
At mandag, 02 juli, 2007, Blogger Toril said...

Alle kom vel hjem. Det var et koselig treff. Vi må gjenta det til neste år.

 
At onsdag, 04 juli, 2007, Blogger Onkel Doffen said...

Alle syntes det var kjempekoselig. Takk til alle for å stille opp å gjøre det så hyggelig.

Jeg er absolutt for at det bør gjøres til en årlig begivenhet.

Kanskje ikke alle greier å få det skviset inn hvert år, men det var veldig fint at vi klarte å møte opp alle nå i år.

 
At torsdag, 26 juli, 2007, Blogger tvangslitterær said...

Hvordan går det hos dere? Hørte at Vidar hadde skadet fingeren. Håper han blir fort bra igjen.
Her har det vært mye familiebesøk i sommer. To av Tores brødre har vært innom. Bestemor og bestefar, etc. Markus reiser hjem med tog fra Oslo i dag. Han skal videre med faren sin til Ørsta, hvor han (Markus) er onkel til to små jenter.
Tore har utsatt ferien litt, fordi firmaet han jobber for trenger å få ferdig det bygget de holder på med nå.
Vi vurderer å dra med campingvogna opp i Rondane noen dager når han får fri, men må se an været.
Jeg har mistet E-mailadressen din da maskinen min ble reinstallert, derfor så lang epistel på blogg. Her er min:
yks@bluezone.no
Det var hyggelig å treffe dere igjen. Send meg noen ord når du har tid.
Klem.

 
At torsdag, 09 august, 2007, Blogger BESTEFARS BLOG said...

GRATULERER TIL BEGGE FLUTOENE!!!!

 
At mandag, 13 august, 2007, Blogger Toril said...

Tusen takk!

 
At lørdag, 24 november, 2007, Anonymous Anonym said...

Hei. Her kommer jeg flygende med den nye bloggen min. Klikk på navnet så finner du meg.

 

Legg inn en kommentar

<< Home